جلسه ستاد احياء زكات شهرستان تفت صبح امروز با حضور امام جمعه،فرماندار،معاون مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان و جمعي از مسئولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه تفت برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت،حجت الاسلام والمسلمين مدیح در اين جلسه بر برگزاری شورای زکات را بصورت مستمر،فصلی و چرخشی با مدیریت منسجم از طرف اعضا در مکانهای برگزاری نماز جمعه مناطق مختلف شهرستان تاكيد نمود و گفت: بايد با یک کارعملی ضمن تشويق افراد به دادن زکات، نسبت به جمع آوري آن نيز در همان محل اقدام گردد.

 

 

فرماندار شهرستان تفت هم در این جلسه با بیان اینکه برای رسیدن به اجرای این فریضه الهی نباید از راه هاي نادرست وارد شد گفت:برای اجرای این طرح و فرهنگ سازی پرداخت زکات باید حركت جديدي انجام شود.  

 

 

ابوالقاسم دهقان افزود:باید با تقسيم بندی و گروه بندی مناطق،نشستهای ستاد احياي زكات شهرستان را با حضور اعضا و روحانیون مبلغ به مناطق، با هدف وصول زکات،برگزار نماییم و زکاتی هم که وصول می شود دقیق و درست خواهد بود.

 

 

وی ادامه داد،فرهنگ زکات باید جدی گرفته شود و هرگونه کم کاری و سستی در مورد این فریضه الهی توجیه پذیر نخواهد بود .

 

 

غريب نواز معاون مديركل كميته امداد امام خميني استان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت:ما باید بحث زکات را به سمت کمک به محرومین و فقرا سوق دهیم.
وی با بیان اینکه اعضای شورا باید با هم تعامل و همکاری داشته باشند از آنها خواست تا با تشویق زکات دهندگان ،سایر افراد را نیز در پرداخت زکات ترغیب نماییم و مبلغین و روحانیون نیز در این امر نقش بسیار مهمی می توانند ایفا نمایند. وی از مسئولین شورای شهر تفت خواست تا با قراردادن میدان یا خیابانی به نام زکات در امر تبلیغ و فرهنگ سازی فریضه زکات همکاری نموده که اثرات اجتماعی و فردی فراوانی خواهد داشت. وی همچنین افزود:ما بعنوان اعضای شورا باید با مدیریت منسجم تحقیق و پژوهشهای انجام شده در این مورد را به استان گزارش دهیم و در استان نیز همکاری خواهند نمود تا برای زنده نگهداشتن هرچه بیشتر واجبات دینی قدمهای بزرگتری برداریم.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا